Apie mus žiniasklaidoje
Žiniasklaidos turinys apie Soyacandles.lt
Hobį Laurynas pavertė pelningu verslu: atrodė, kad per koronaviruso pandemiją visi įsinorėjo mano kuriamos produkcijos
Delfi.lt, Izabelė Bočkienė
2024 09 12
Ko reikia norint pradėti sėkmingą verslą? Gali atrodyti, kad svarbiausia – solidus pradinis kapitalas, profesionalų komanda ir apgalvota marketingo strategija. Vis tik „Soyacandles.lt“ verslo įkūrėjo Lauryno istorija kiek kitokia. Gaminti žvakes jiedu su žmona Egle pradėjo prieš bene 10 metų. Pradžioje pora tai darė laisvalaikiu, vakarais ir savaitgaliais, o pagamintus gaminius dovanodavo draugams, kartais – parduodavo.
„Iš lėto kūrėme verslą, tačiau 2015 metais startavusi elektroninė parduotuvė tikrai nebuvo labai sėkminga. Internete pardavinėjome žvakes, vėliau klientams pasiūlėme ir žvakių gamybos reikmenis – vašką, dagtis, indus, dažus. Tiesiog parduodavome žaliavų perteklių, kurio mums nereikėjo“ – apie verslo pradžią pasakoja L. Salys. Vis tik viskas kardinaliai pasikeitė per koronaviruso pandemiją, kuri „įkalino“ bene viso pasaulio gyventojus namuose. Žmonės pradėjo ieškoti įdomių veiklų, kuriomis galėtų užsiimti niekur neišeidami. Sojų vaško žvakių gaminimas tūkstančiams lietuvių pasirodė įdomi ir įtraukianti veikla. Taip šeimos verslas vos per keletą mėnesių pradėjo nešti solidų pelną.
Kokia Lauryno vadovaujamo verslo sėkmės paslaptis? Su kokiais sunkumais elektroninės parduotuvės šiais laikais susiduria? Kodėl pašnekovas įsitikinęs, kad versle vien unikalios idėjos neužtenka? Apie visa tai jis ir sutiko papasakoti.
Kartais per savaitę sulaukdavo vos vieno užsakymo
Iki tol, kol pasaulį sukaustė pandemija, Laurynas ir Eglė dirbo samdomus darbus. Vien iš sojų žvakių ir žvakėms gaminti skirtų reikmenų pardavimo šeima tikrai negalėjo išgyventi, mat užsakymų turėjo vos keletą.
„Pavyzdžiui, būdavo, kad per savaitę „įkrenta“ vienas užsakymas, o ir jį pateikia mūsų draugai, kolegos ar pažįstami. Jokios reklamos nepirkome, pačios internetinės parduotuvės nereklamavome. Žinia apie mūsų siūlomas priemones ir žvakes sklido iš lūpų į lūpas. Ilgainiui gamybos žaliavų asortimentas elektroninėje parduotuvėje augo, o pačių žvakių pardavimui nebegaminome“, – teigia Laurynas.
Anuomet, prisimena jis, informacijos, kurios pagalba būtų galima pasigaminti natūralią sojų vaško žvakę namuose, internete trūko. Tačiau jie su žmona labai daug gilinosi į visą gamybos procesą ir toliau laisvalaikiu ieškojo itin kokybiškų priemonių žvakėms gaminti, kurias siūlė įsigyti ir kitiems.
Viskas pasikeitė vos per vieną naktį
Laurynas pasakoja, kad sojų vašką žvakių gamybai jų internetinėje parduotuvėje klientai pradėjo graibstyti 2020 metų rudenį.
„Atrodė, kad visi užsidarė namuose ir pradėjo gaminti žvakes. Nors reklamos nepirkome, puslapis sulaukė labai daug klientų natūraliu būdu. Tai tapo tam tikru iššūkiu – gaudavome daug daugiau užsakymų, nei galėjome per dieną suruošti. Taip užsakymai kaupėsi eilėje, teko ilginti jų ruošimo laiką net iki 5 darbo dienų. Taip pat turėjome peržiūrėti žaliavų sandėlį ir atsargų kiekius, nes produktai baigdavosi daug greičiau, nei juos galėjome gauti iš tiekėjų“ – sako verslininkas.
Jis džiaugiasi, kad ilgainiui jie suprato sezoniškumo niuansus ir išmoko sezono pardavimų pikui ruoštis iš anksto.
Išplėtė asortimentą ir užsitarnavo klientų pasitikėjimą
Lauryno ir jo žmonos Eglės internetinė parduotuvė „gimė“ iš meilės sojų vaško žvakėms. Juos visada domino itin kokybiškas sojų vaškas, kuris yra pagamintas iš sojų pupelių.
„Toks vaškas biologiškai skaidus, visiškai suyra gamtoje, jame nėra aplinkai ir žmogaus sveikatai kenksmingų priemaišų. Ir nors sojų vaško žvakių gamybos žaliavos mūsų elektroninėje parduotuvėje sudaro pagrindinę dalį, joje galima rasti ir namų kvapų, muilo, kvepalų gamybai reikalingų ingredientų“, – vardija jis.
Verslininkas pabrėžia, kad jų žvakių žaliavų pasirinkime yra vien kokybiški ir sertifikuoti vaškai bei kitos priemonės.
„Stengiamės būti įvairiapusiškai tvarūs – dirbame naudodami saulės energiją, pakuotei daugiausia naudojame popierių, rūšiuojame visas veiklos atliekas. Taip pat dalį pelno skiriame labdarai, remiame ir nevyriausybines organizacijas, socialinius projektus“, – pasakoja Laurynas.
Jis džiaugiasi, mat klientai įvertina jų įdirbį ir grįžta apsipirkti vėl ir vėl. Pašnekovas įsitikinęs, kad juos iš kitų tokio pobūdžio verslų išskiria ir tai, kad jie užsakymus išsiunčia itin greitai, sparčiai reaguoja į užklausas ir nieko neatidėliodami klientams padeda išspręsti problemas.
Smulkūs verslai susiduria su įvairiomis problemomis
Ir nors Lauryno bei jo žmonos Eglės verslui šiuo metu sekasi puikiai, vyras sako, kad elektroninių parduotuvių verslai susiduria ir su įvairiausiais iššūkiais.
„Išskirčiau stiprėjančią konkurenciją elektroninėje prekyboje. Vis lengviau atidaryti el. parduotuvę ir parduoti bet kokius produktus, kurie gali būti nekokybiški. Tokių parduotuvių savininkai gali neteikti jokių konsultacijų ir iš esmės neprisiimti jokios atsakomybės. Todėl verslams, kurie siekia būti ne patys pigiausi, tačiau užtikrinti kokybę, kyla iššūkių konkuruojant“, – patirtimi dalinasi pašnekovas.
Taip pat, anot jo, smulkiems verslininkams sunku ir dėl apyvartinių lėšų pritraukimo.
„Nors dažnai matome reklamas, kad teikiamas finansavimas, realybėje, deja, ne viskas taip gražu ir paprasta. Susiduriame ir su valstybės biurokratija. Smulkūs verslai dažnai nė nežino daugybės reikalavimų dėl pakuočių tvarkymo, mokesčių, skirtingų PVM tarifų taikymo skirtingoms šalims ir panašiai“, – teigia Laurynas.
Verslininkas pabrėžia ir tai, kad smulkūs verslai dažniausiai neturi teisininkų ar mokesčių specialistų, kurie gilinasi į atitinkamas sritis. Tokių verslų vadovai turi išmanyti labai daug skirtingų sferų.
Pasinaudojo galimybe pasikonsultuoti su profesionalais
Vienas žmogus negali žinoti ir suprasti visko. Tuo įsitikinęs Laurynas, kuris pasinaudojo proga su „Swedbank“ ekspertais pasikonsultuoti apie savo verslą bei tokiu būdu daugiau sužinoti apie finansų valdymą.
„Finansinės žinios vienareikšmiškai svarbios. Būtina gebėti skaičiuoti ne tik tai, kiek eurų uždirbai parduodamas konkrečią prekę, tačiau privalai gebėti į prekės savikainą įsitraukti logistiką, reklamos sąnaudas, mokėjimo tarpininkų mokesčius ir panašiai“, – sako pašnekovas.
Anot jo, mažieji verslininkai privalo suprasti, kaip skaičiuojami mokesčiai, kaip tinkamai valdyti pinigų srautus.
„Finansų išmanymas leidžia nepadaryti skausmingų klaidų. Kai nėra klaidų, gali pradėti galvoti apie tvarų verslo augimą. Koronaviruso pandemijos metu mūsų metinis pardavimų augimas sudarė 250 proc. Šiuo laikotarpiu buvo ypač svarbu nepritrūkti lėšų, mat reikėjo laiku atsiskaityti su tiekėjais. Finansų išmanymas šiuo laikotarpiu padėjo mums sustyguoti procesą ir susidėlioti, kada ir kokie mokėjimai turėjo būti atlikti, kada jie galėjo būti atidėti ir panašiai“, – pasakoja Laurynas.
Profesionalai padėjo subalansuoti pinigų srautus
Verslininkas džiaugiasi, kad pasinaudojo galimybe į savo verslą pažvelgti iš šalies.
„Konsultacijos su „Swedbank“ mums padėjo subalansuoti pinigų srautus tarp sezono piko ir vasaros laikotarpio. Banko atstovai pasiūlė mums tam tikrų praktinių įrankių, taip pat priminė žinotus, bet jau pamirštus pagrindinius finansinius verslo rodiklius, jų reikšmę ir analizės galimybes. Specialistai padėjo įsivertinti prekių grupių pelningumo rodiklius, o tai padeda priimti tinkamus sprendimus dėl prekių reikalingumo bei kiekio“, – konsultacijų privalumus vardija pašnekovas.
Anot jo, svarbiausia tokių konsultacijų su profesionalais metu nebijoti klausti. Juk konsultantai neturi jokio tikslo nusisavinti verslo. Jų misija – padėti verslą auginti.
Skaitykite daugiau delfi.lt.
Jaukumą užtikrinančią žvakę lengvai gali pasigaminti kiekvienas: atskleidė, kokių klaidų derėtų vengti
Lrytas.tv ir Gintarė Valancevičiūtė
2022 10 03
Produkciją žvakių, kvepalų ir muilų gamybai siūlančios parduotuvės „Soyacandles.lt“ įkūrėja Eglė Salienė sako, kad klientams siūlomos prekės jos parduotuvėje tikrai išskirtinės, žaliavas moteris užsisakinėja iš įvairių Europos šalių.
O ilgos produktų paieškos užtikrina pačią geriausią kokybę. Kiekvienas klientas čia gali rasti įvairiausias priemones, skirtas pasigaminti viską nuo žvakių iki kvepalų ar net muilo.
Visą LRytas TV reportažą galite peržiūrėti čia.
Naminį žvakių fabrikėlį pavertė sėkmingu sojų vaško verslu
15min.lt
2021 09 30
UAB „Balsius“ tapo „Swedbank“ smulkaus verslo stiprinimo bendruomenės „Kiekvienas gali“ nare.Viešųjų ryšių specialistė Eglė Salienė su vyru ekonomistu Laurynu sojų vaško žvakes pradėjo gaminti laisvalaikiu – žvakes dovanodavo draugams ir iš lėto, neskubindami savęs, įkūrė sėkmingą verslą.
„Žvakių gamyba – ilgas procesas, dabar tuo neužsiimu, tik konsultuoju kitus smulkiuosius gamintojus, ieškau žaliavų, kvapiųjų aliejų ir tiekiu į Lietuvą“, – sako E. Salienė.
Praeitais metais per patį karantino sąstingį, sojos vaško pardavimai smarkiai išaugo – kaip juokauja Eglė, atrodė, kad visi lietuviai užsidarė namuose ir pradėjo gaminti žvakes.
Eglė ir Laurynas, įkūrę šeimos verslą, pasiskirstė darbais – Eglė tapo UAB „Balsius“ direktore, Laurynas kaip ekonomistas tvarko praktinę veiklos pusę, įdarbino šešis darbuotojus.
Ateityje E. Salienė žada plėsti ryšius su užsienio gamintojais ir pasiūlyti lietuviams daugiau naujovių – kietųjų kokosų ir rapsų vaško.
Namuose įkūrė žvakių fabrikėlį
Prieš penkerius metus viešųjų ryšių specialistei Eglei Salienei žvakių gamyba iš sojų vaško buvo tik laisvalaikio hobis: „Turėjau nuolatinį darbą viešųjų ryšių agentūroje, bet su vyru vakarais pradėjome gaminti žvakes savo poreikiams. Sojų vaškas buvo neįprastas, todėl labai sudomino.“
Ieškodama žaliavų Lietuvoje ir užsienyje, Eglė pastebėjo, kad sojų vaško Ir kitų priemonių (dagčių, aromatinių aliejų, dažų) kaina palankesnė perkant didesniais kiekiais, todėl nutarė, kad dalį žvakių gali parduoti ir pasidalinti savo patirtimi su kitais.
„Dabar žvakių gamyba sudaro tik mažą mūsų veiklos dalį“, – sako E.Salienė, atidariusi internetinę parduotuvę www.soyacandles.lt
E.Salienės įkurtos įmonės pagrindinė veikla – žaliavos tiekimas kitiems žvakių iš sojų ir kitų augalinių vaškų gamintojams.
Žaliava į Lietuvą atkeliauja iš įvairiausių šalių, bet daugiausia iš Europos Sąjungos – Italijos, Vokietijos, taip pat iš Didžiosios Britanijos.
„Neapsiribojame vienu gamintoju, ieškome įdomių kvapų, todėl sukaupėme labai įdomių aromatų kolekciją“, – sako įmonės direktorė.
Alternatyva parafinui – bičių ar sojos vaškas
Lietuviai nuo seno naudojo vaško žvakes. Ir dabar jas mėgsta tie, kurie ieško alternatyvų parafino žvakėms, nori naudoti gamtai draugiškesnius produktus iš atsinaujinančių šaltinių.
Pasak Eglės, bičių vaškas turi sodrią spalvą ir ryškų medaus kvapą, tačiau kaip medžiaga nėra universali, nes sunkiai maišosi su kitomis spalvomis, jas permuša gelsva vaško spalva, be to, reikia gerokai daugiau aromatinių medžiagų.
„Sojų vaškas yra augalinės kilmės, turi neutralią balkšvą spalvą ir šiek tiek sojų pupelių kvapo, geriau nei bičių vaškas leidžia sukurti gerą spalvą ir atskleisti aromatines natas.
Beje, sojos žvakę reikėtų pabrandinti, kad šį kvapą geriau skleistų į aplinką“, – sako E. Salienė.
Sojų vaškas pagamintas iš sojų pupelių aliejaus ir dažniausiai naudojamas žvakių gamyboje.
Hidrinimo proceso metu skystas aliejus keičia savo formą, tampa kietas kambario temperatūroje.
Sojų vaškas yra biologiškai skaidus, visiškai suyra gamtoje, jame nėra aplinkai ir žmogaus sveikatai kenksmingų priemaišų.
Žvakių sezonas – nuo rudens iki pavasario
Eglė mano, kad lietuvius galima laikyti žvakių mylėtojų tauta: „Žvakių naudojame daug, gal todėl, kad esame šiauriečiai, šaltuoju metų laiku anksti temsta, o žvakių šviesa sukuria jaukumo, bendravimo, romantikos atmosferą.
Pietinėse Europos šalyse žvakės tikrai nėra tokios populiarios. Lietuvoje žvakių sezonas prasideda nuo rugsėjo ir tęsiasi net iki vasario.“
Mes ne tik mėgstame užsidegti žvakes, bet ryškėja ir dar viena tendencija – vis daugiau žmonių nori patys jas pasigaminti, domisi, kokią žaliavą pasirinkti.
„Rankų darbo žvakių populiarumą lemia ir tai, kad jas pasigaminti nesudėtinga, ypač indelyje.
Sunkiau išlieti žvakę formoje“, – teigia E.Salienė ir didžiąją savo veiklos laiko dalį skiria nemokamoms konsultacijoms.
Verslininkė tikina, kad tokios konsultacijos užtikrina lojalesnį ryšį su klientu: „Labai svarbu papasakoti visą procesą, kaip pagamintas sojų vaškas, nes nuo žaliavos priklauso galutinis produktas.
Suprantama, jei žvakę pavyksta pasigaminti gerai, nereikia ir konsultacijos – kreipiasi tie, kuriems kyla kokių nors problemų ar nusivilia rezultatu.
Visada raginu, kad į mūsų įkurtą FB grupę žmonės įkeltų nuotraukų ir nepavykusių žvakių, juk reikia pasidalyti ir tokia patirtimi, kad kiti nekartotų klaidų.“
Žvakė skleidžia imbierinių sausainių kvapą
Eglė pasakoja, kad parduodami žvakių gamybos rinkinukus, visada prideda instrukcijas, ne tik kaip gaminti žvakes, bet ir ko nedaryti, kaip ištaisyti klaidas: „Žvakutę dažniausiai pavyksta gerai padaryti, tik gali nukentėti jos estetinis vaizdas, atsiranda nelygus paviršius ar blogai išmaišomas kvapas.
Jei dagtį įstatysite ne centre, žvakė degs netolygiai, tačiau tokias klaidas galima pataisyti.“
Lietuviai rinkdamiesi žvakes yra labai išrankūs.
Jų gamintojai nuolat ieško naujų dažų, specialių atspalvių, nišinių kvapų, tarkime, panašių į garsių firmų kvepalus arba identiškų imbierinių sausainių aromatui prieš Kalėdas.
„Apskritai, kvapas turi būti stiprus, bet kokybiškas, ne pigus sintetinis. Atrinkti kvapus sudėtinga, nes reikia siųstis kvapų mėginius, atlikti bandymus, kaip jie susijungs su augaliniu vašku“, – verslo patirtimi dalijasi įmonės direktorė.
Sojų vaško žvakės gali skleisti visą spektrą pačių įvairiausių aromatų: agarmedžio, Kalėdų, žalumos, samanų, spyglių, įvairių žolelių, desertinių vynuogių, pipirų, granatų, kavos, medaus, obuolių su cinamonu, visą puokštę citrusinių vaisių, yra net vyriškas kvapas ar dūmų.
Smulkieji verslininkai tapo profesionalesni
UAB „Balsius“ tapo „Swedbank“ smulkaus verslo stiprinimo bendruomenės „Kiekvienas gali“ nare. Pasak direktorės, apie šią grupę sužinojo internetiniuose forumuose.
E.Salienė džiaugiasi, kad dabar per socialinius tinklus gauna daug informacijos, gali bendrauti su užsienio gamintojais: „Lietuviai daug profesionalesni nei mūsų veiklos pradžioje prieš penkerius metus.
Mes daug daugiau žinome, kokias žaliavas pasirinkti, pasimokėme iš savo klaidų.“
Lietuviai išmoko skaityti rekomendacijas, alergenų deklaracijas, perspėjimus dėl odos saugumo ir kitus dokumentus. „Būtina atkreipti dėmesį į gaminio etiketes, ženklinimą, pavojingumo klasę.
Tai ypač aktualu ir tiems, kurie gamina muilus, nes jei atsiranda sąlytis su oda, medžiagoms taikomi daug griežtesni reikalavimai“, – perspėja nuosavo verslo įkūrėja.
Karantino metu veikla nesustojo
Dėl pandemijos prasidėjęs karantinas ne tik nesustabdė UAB „Balsius“ veiklos, bet dar labiau paskatino. „Kai atsirado karantino ribojimai, mūsų pardavimai labai išaugo, ypač pernai prieš Kalėdas.
Atrodė, kad visi užsidarė namuose ir pradėjo gaminti žvakes. Veiklą vykdėme laikydamiesi visų saugumo reikalavimų.
Kadangi siuntų tarnybos buvo labai apkrautos, užsakymus buvo galima atsiimti atvykus į vietą, išnešdavome į lauką ir saugiai perduodavome atvykusiam klientui į automobilį“, – prisimena Eglė.
Verslininkė mano, kad žvakių gamybos suaktyvėjimą lėmė kelios priežastys. Vieni gamino žvakes sau, nes ieškojo laisvalaikio praleidimo būdų – tai lėtas ir malonus procesas.
„Ne kartą teko girdėti atsiliepimų, kad žmonės labai džiaugiasi atrasta nauja veikla, kuri jiems labai patinka“, – pastebi Eglė.
Kiti pradėjo gaminti žvakes, nes norėjo savo rankomis padaryti dovaną draugams ir artimiesiems. „Pastebėjome, kad žmonės pradėjo daugiau pirkti žvakių“, – tvirtina verslininkė.
Naujiena – kokosų ir rapsų vaškas
E.Salienės verslo kelias buvo labai lėtas, organiškas ir lengvas: „Proceso nespartinome, internetinio puslapio nereklamavome, žinia apie mus sklido iš lūpų į lūpas.
Žvakutes iš pradžių pardavinėdavome už mažą kainą savo draugams, kurie pasakydavo savo draugams, taip ratas ir plėtėsi. Dabar veikia internetinis puslapis ir anglų kalba, turime klientų ir iš užsienio.“
Internetinėje parduotuvėje galima įsigyti ne tik sojų vaško, bet ir kvapiųjų aliejų bei visų reikiamų priedų žvakių gamybai. Kartu siūlomos ir priemonės namų kvapų gamybai.
„Iš mūsų galima įsigyti krepšelį, kuriame yra visko, ko reikia žvakių namų kvapų gamybai“, – siūlo sojos žvakių verslo įkūrėja.
Sėkmingas verslas nestovi vietoje. E. Salienė turi planų ateičiai, nori plėstis, turėti daugiau užsienio klientų, nes Lietuvoje jau yra žinomi, galima sakyti tapo šios rinkos lyderiais: „Siekiame, kad pas mus atsirastų nauji, aktualūs produktai, pavyzdžiui, įdomesni kokosų, rapsų, alyvuogių aliejaus vaškai. Mane domina tokios naujovės.“
Pasak verslininkės, sojos vaškas labai populiarus, tačiau šis produktas nėra toks tvarus, kaip anksčiau.
Kokosų vaškas Lietuvoje nelabai populiarus, tačiau jį rinktis verta, jei žinai, iš kur atvežta žaliava.
„Kol kas ir rapsų vaškas nelabai domina lietuvius, bet jis yra tvaresnis, o sumaišius su kokosu – gaunamas labai įdomus vaškas“, – tikina Eglė Salienė.
Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu!
Skaitykite originalų straipsnį 15min.lt paspaudę čia.
Skaityti kitą tinklaraščio įrašą: Kaip sukurti tvaresnius produktus?
Šioje kategorijoje prekių nėra.